torsdag den 2. juni 2011

The ultimate burger!


Til aften fik min lillebror og vores kusine til middag. Jeg har længe researchet på den ultimative hjemmelavede burger, og aftenens selskab var perfekt til at teste den komposition, jeg var kommet frem til. Det har dog været et projekt, der har strakt sig over et par dage - men lad mig allerede nu love, at det var hele arbejdsindsatsen værd!

Noget af det, der altid har ærgret mig, er, at fars ofte bliver smuldret i det, når man steger - selv med en relativ høj fedtprocent er det, som om det er svært at få en homogen fars, medmindre man kommer alverdens bindemidler i. Derfor begyndte jeg med at finde ud af, hvad det bedste stykke oksekød ville være - med henblik på at det skulle hakkes herhjemme. Flere anbefaler spidsbryst, men jeg faldt over slaget - populært kaldet flanksteak. Et sjældent brugt stykke kød, der derfor fås til særdeles rimelige penge. Især hos de rare halalfætre i Nansensgade.

Bollerne er også et kapitel for sig. De skal være bløde, men substantielle nok til at klare vægten af en reel burger + diverse saucer. Men bollen skal heller ikke have en skorpe, der ridser ganen, når du spiser. Så jeg tænkte, at jeg nok skulle have fat i en dej med mælkeprodukter. Jeg faldt over en amerikansk opskrift, som jeg prøvede - og den gav skønne, perfekte boller, med en lidt sødlig smag.

Så er der selvfølgelig hele diskussionen om fyld. Der er jo nærmest religioner for, hvad der skal i - og især hvad ikke skal i. Min bror, eksempelvis, hader syltede agurker. Han kalder dem for forrædere. Jeg vil ikke undvære dem. For mig er masser af rødløg et must - det samme er en smagfuld cheddar. Men det bestemmer du selv. Og jeg vil vove den påstand, at med nedenstående bøf, behøver du ikke at pøse fyld i. Den smager kødfuldt, er saftig, kan steges rød som en ordentlig steak og er i det hele taget hovedrollen værd.

Burgerboller, 10 styk:

3 dl sødmælk
2,5 dl fløde
0,6 dl lunkent vand
7 g tørgær
0,6 dl sukker
12 dl hvedemel
2 tsk salt

1 æg
Sesamfrø (kan udelades)

Varm mælk og fløde op til lige under kogepunktet og lad det køle ned til lillefingertemperatur. Rør samtidig tørgæren ud i det lunke vand og lad det stå i cirka fem minutter. Det skulle gerne begynde at skumme op - hvis ikke, så lav en ny portion og vær sikker på, at vandet hverken er for varmt eller for koldt.
Bland mælkefløde-blandingen sammen med gærblandingen og rør det sammen med mel, sukker og salt. Ælt det på maskine eller med håndmikseren i mindst 5 minutter - dejen er ret klistret. Saml den hurtigt med hænderne og kom den op i en skål med lidt olie. Vend dejen rundt i olien, dæk den med et viskestykke og lad dejen hæve i 2 timer.
Rul nu dejen ud - lad være med at slå den ned, du skal bevare så meget luft som muligt. Rul den ud, så den er cirka 3 cm tyk og stik nu burgerbollerne ud. Jeg bruger en ret stor form, cirka 12 cm i diameter. Læg bollerne på bageplader, dæk dem med olieret film eller folie og lad dem hæve i 2 timer. Pensl med sammenpisket æg og drys med sesamfrø. Bag dem 20 minutter ved 190 grader - de skal være let brune på toppen og lyde hult, når du banker på bunden.

Bøffer, 4 styk:

800 g okseslag (flanksteak)
2 tsk salt
Peber

Puds slaget - eller få slagteren til at gøre det. Skær kødet i tern på cirka 3 x 3 cm og drys med saltet. Læg det i en plastpose og lad det hvile på køl i 6 timer. Skyl så kødet hurtigt under den kolde hane, tør det og hak det fint i en foodprocessor (eller kødhakker, hvis du har sådan en model). Form bøfferne, krydr med peber og steg dem. Jeg giver dem cirka 5 minutter i alt - og husk, at de skal hvile.
Nu kan du fylde burgeren med dine favoritsager - velbekomme.
P.S. Husk servietter - du får brug for dem!

___________________
Er du ny ved Komfuret? Så først og fremmest velkommen. Husk, at du kan abonnere på indlæg ved at klikke på rss-feed-feltet i spalten til højre. Øverst i spalten kan du også melde dig til som fast læser - det er altid rart at se, hvem der læser min blog :-) Efterlad gerne en kommentar, hvis et indlæg har inspireret dig. Du er også altid velkommen til at maile på kristineskomfur (at) gmail (dot) com - jeg vil elske at høre fra dig.

9 kommentarer:

  1. Mums! Det er ikke noget som en god burger :-)

    Mange hilsner
    Birthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Professionel stavekassette, der kan hjælpe dig med kærlighedsprat for at få din eks-kærlighed tilbage presserende efter afbrydelse / aflevering, selvom din placering synes håbløs! KONTAKT: INFINITYLOVESPELL@GMAIL.COM ER SIKKERHED DEN BEDSTE SPELLKASTER ONLINE OG HANS RESULTAT ER 100% GARANTI ..

      Efter 3 år i et forhold med min kæreste, begyndte min kæreste at gå ud med andre piger og vise mig kold kærlighed, ved flere lejligheder truer han med at gå i stykker med mig, hvis jeg turde spørge ham om hans affære med andre piger, jeg var helt ødelagt og forvirret, indtil en gammel ven af mig fortalte mig om en stavebeslag på internettet DR GREAT, der hjælper mennesker med deres forhold og ægteskabsproblemer ved hjælp af kærlighedens magter, I første omgang tvivlede jeg på, om sådan noget nogensinde eksisterer, men besluttede at give det et forsøg, da jeg kontaktede ham, fortalte han mig alt, hvad jeg havde brug for, og jeg gjorde, og han hjalp mig med at kaste en Love Spell og inden for 28 timer kom min kæreste tilbage til mig og begyndte at undskylde, nu er han stoppet med at gå ud med piger og han er med mig for godt og ægte. Kontakt denne Great spell Caster for dit forhold eller ægteskabsproblem.Her er hans kontakt ..

      RING / WHATSAPP: +2348118829899

      E-mail: infinitylovespell@gmail.com ELLER infinitylovespell@yahoo.com

      BLOG http://infinitylovespell1.blogspot.com








      Professionel stavekassette, der kan hjælpe dig med kærlighedsprat for at få din eks-kærlighed tilbage presserende efter afbrydelse / aflevering, selvom din placering synes håbløs! KONTAKT: INFINITYLOVESPELL@GMAIL.COM ER SIKKERHED DEN BEDSTE SPELLKASTER ONLINE OG HANS RESULTAT ER 100% GARANTI ..

      Efter 3 år i et forhold med min kæreste, begyndte min kæreste at gå ud med andre piger og vise mig kold kærlighed, ved flere lejligheder truer han med at gå i stykker med mig, hvis jeg turde spørge ham om hans affære med andre piger, jeg var helt ødelagt og forvirret, indtil en gammel ven af mig fortalte mig om en stavebeslag på internettet DR GREAT, der hjælper mennesker med deres forhold og ægteskabsproblemer ved hjælp af kærlighedens magter, I første omgang tvivlede jeg på, om sådan noget nogensinde eksisterer, men besluttede at give det et forsøg, da jeg kontaktede ham, fortalte han mig alt, hvad jeg havde brug for, og jeg gjorde, og han hjalp mig med at kaste en Love Spell og inden for 28 timer kom min kæreste tilbage til mig og begyndte at undskylde, nu er han stoppet med at gå ud med piger og han er med mig for godt og ægte. Kontakt denne Great spell Caster for dit forhold eller ægteskabsproblem.Her er hans kontakt ..

      RING / WHATSAPP: +2348118829899

      E-mail: infinitylovespell@gmail.com ELLER infinitylovespell@yahoo.com

      BLOG http://infinitylovespell1.blogspot.com

      Slet
  2. Hej Kristine,
    Jeg faldt lige over din skønne blog ved et tilfælde og blevet taget med storm. Min mand og jeg - og vores 3 børn - er også store madelskere. Vi kan få lang tid til at gå med at recherchere og planlægge det perfekte måltid! Jeg læser kogebøger som andre læser ugeblade! ;0)
    Nu fandt jeg så denne opskrift på burgere og den skal vi prøve. Vi elsker burgere hjemme hos os, men jeg har haft de samme oplevelser med det hakkede kød som dig. Så går glæden ligesom lidt af. Jeg prøvede engang at binde farsen med et æg. Det skulle jeg ALDRIG ha gjort. Fyffer pyffer! Jeg har min egen kødhakker, så jeg skal helt klart teste flanksteak-metoden! .... Hvorfor skyller du kødet?

    Jeg glæder mig til at læse mere. Har meldt mig som fast læser.

    Kram fra Randers
    Camilla

    SvarSlet
  3. Hej Camilla

    Tak for de rosende ord - det luner på en ellers kold sommerdag :-)
    Jeg skyller egentlig bare kødet for at fjerne det værste af saltet, men det er ikke noget, der er nødvendigt. Du kan også bare tørre det af med lidt køkkenrulle.

    Det er en super burger, så god fornøjelse.

    Kh Kristine

    SvarSlet
  4. Professionel stavekassette, der kan hjælpe dig med kærlighedsprat for at få din eks-kærlighed tilbage presserende efter afbrydelse / aflevering, selvom din placering synes håbløs! KONTAKT: INFINITYLOVESPELL@GMAIL.COM ER SIKKERHED DEN BEDSTE SPELLKASTER ONLINE OG HANS RESULTAT ER 100% GARANTI ..

    Efter 3 år i et forhold med min kæreste, begyndte min kæreste at gå ud med andre piger og vise mig kold kærlighed, ved flere lejligheder truer han med at gå i stykker med mig, hvis jeg turde spørge ham om hans affære med andre piger, jeg var helt ødelagt og forvirret, indtil en gammel ven af mig fortalte mig om en stavebeslag på internettet DR GREAT, der hjælper mennesker med deres forhold og ægteskabsproblemer ved hjælp af kærlighedens magter, I første omgang tvivlede jeg på, om sådan noget nogensinde eksisterer, men besluttede at give det et forsøg, da jeg kontaktede ham, fortalte han mig alt, hvad jeg havde brug for, og jeg gjorde, og han hjalp mig med at kaste en Love Spell og inden for 28 timer kom min kæreste tilbage til mig og begyndte at undskylde, nu er han stoppet med at gå ud med piger og han er med mig for godt og ægte. Kontakt denne Great spell Caster for dit forhold eller ægteskabsproblem.Her er hans kontakt ..

    RING / WHATSAPP: +2348118829899

    E-mail: infinitylovespell@gmail.com ELLER infinitylovespell@yahoo.com

    BLOG http://infinitylovespell1.blogspot.com

    SvarSlet
  5. God dag til dig, her er en hurtig påmindelse, bare hvis du har brug for en rigtig stavekontrol for at hjælpe med at genoplive dit smuldrede forhold her er en, der virkelig er alsidig, medfølende og pålidelig, når det kommer til stavning .. Læge Egwali stavning hjemme er den det rigtige valg for dig. Kontakt og forklar ham, og jeg kan forsikre dig om, at resten ville være fuldstændig magi, mit kærlighedsliv var på randen af sammenbrud, indtil jeg bestilte en kærlighedsfrase, jeg er et levende vidne i dag og også bruger jeg dette middel til at lade verden vide af denne store stave læge, der bragte fred og ro til mit hjem, Tal med ham i dag og få din følelsesmæssige frygt smidt væk.
    Du når ham ved disse kontakter!

    Whatsapp: +2348122948392
    Couriel: dregwalispellbinder@gmail.com

    SvarSlet
  6. Hej der, her er en hurtig, dette er udelukkende for dem, der har brug for en ændring i deres kærlighedsliv, dem, der søger en pålidelig stavehjul, der hjælper med at genoplive deres smuldrede / smuldrende forhold og også dem, der lider af lidelser af forskellige slags, denne læge er en, der er virkelig alsidig, medfølende og pålidelig, når det kommer til stavningskastering. Læge Egwali stavehjem er det rigtige valg for dig, alt hvad du behøver at gøre er bare en kontakt, så jeg kan forsikre dig om, at resten ville være komplet magi, min kærlighedslivet var på randen af ​​at kollapse, indtil jeg bestilte en kærlighedsformulering, at alle nødvendige procedurer blev fulgt korrekt for at sikre, at det fungerer perfekt. I dag er jeg et levende vidne om, at doktor Egwali tryllekunst fungerer uden nogen rimelig tvivl. Derfor bruger jeg alle medier til at fortælle verden om denne store stavelæge, der bragte fred og enhed tilbage til mit hjem. Tal med ham i dag og få dine følelsesmæssige tilbageslag udslettet helt.
    Nå ham ved disse kontakter!

    WhatsApp: +2348122948392
    Kurer: dregwalispellbinder@gmail.com

    SvarSlet
  7. Venner derude, her er en person, jeg ved, du kan have en håndgribelig privat diskussion og få dit kærlighedsliv genbosat. Den person er den stadigt pålidelige læge Egwali, en spellcaster, der brugte sin magi til at ændre liv for så mange, jeg kender i dag. Du kalder det bare kærlighedsstave, karriereforfølgelse, sundhedsspørgsmål, uanset hvad det er tilfældet, renselser, han er til tiden til at tage sig af dig uden tøven. Min sag var ret grim før mit møde med ham, og resten var historie. Du kan kontakte ham via ethvert af disse medier
    WhatsApp / Viber +2348122948392
    Mail: dregwalispellbinder@gmail.com
    Tag en privat session med ham og vær glad igen.
    Alt det bedste !!

    SvarSlet
  8. Hej allesammen . Jeg har for nylig set et vidnesbyrd om Ypperstepræstens HARMONI på en blog, jeg besøger for forholds- og datingrådgivningsproblemer, fordi jeg havde haft alvorlige problemer med min kæreste, og vi havde været kærester i seks måneder, han ændrede sig lige pludselig, han returnerede ikke min kæreste. opkald, han begyndte at være utro, han sårede mig på mange måder, som jeg aldrig troede var muligt, og jeg tænkte bare, at jeg skulle prøve det*måske af desperation af en slags*..og jeg kontaktede Ypperstepræsten HARMONY. Til at begynde med føltes alt drømmende og utroligt , hans konsultationer og løsning var en lille smule let og mærkelig, og jeg var lidt bange, fordi jeg havde læst og hørt mange historier om falske trylleformularer, svindel, og jeg troede aldrig rigtig på magi.. Jeg spillede med med lidt håb og og tro og jeg sendte nogle få ting efter alt, og det virkede som et mirakel, alt gik i en helt ny retning, det var og er fantastisk... Jeg tror, ​​det var god tro, der fik mig til at læse det særlige indlæg den trofaste dag ..Jeg håber han c Du vil også hjælpe andre mennesker, som han gjorde mig...Jeg gjorde lidt, og jeg fik alt, hvad jeg ønskede. Hvis du ønsker *din kæreste, din kæreste, din mand, kone, din familie og dit kærlighedsliv tilbage. Send en e-mail til priestharmony1@gmail.com eller kontakt ham på Whatsapp ham +2349011460555

    SvarSlet

Related Posts with Thumbnails